טיפים לתכנון נכון של מטבחים

תכנון מטבחים
תכנון מטבחים

מטבחים מצדיקים השקעת משאבים – בתכנונם, בבחירת חומרי גלם איכותיים ומשובחים, בעיצובם, בריהוטם. בהפיכתם למתחם רב שימושי. אותה אמירה חלה גם על שיפוץ מטבחים קיימים

חשיבות בחירת החומרים נובעת מחשיפתם במטבח לחום, לאש, ללחות ולרטיבות. שילוב של חומרים מאפשר להשביח לא רק את איכות המטבח אלא גם את עיצובו. חשיבות העיצוב נובעת מהיות מטבחים כיום לא רק מקום שבו מכינים ואוכלים (תמיד נעים לעשות זאת במקום מושקע ומעוצב) אלא מארחים ואף עובדים.

מטבחים פתוחים המהווים יחידה אחת עם הסלון מאפשרים לשמור על קו עיצובי אחיד או לבדל אותו ולייחדו כמתחם נפרד- הכול על פי הרצון וההעדפות.

כדי לצמצמם ככל שניתן, בשאיפה לבטל כליל, את הפער בין מטבח רצוי לבין מטבח מצוי, חשוב ביותר להזמין מטבח על פי מידות מדויקות מיצרנית מטבחים בעלת מוניטין המתחייבת לאחריות מלאה על העבודה ועל איכות החומרים.

טיפים לתכנון מטבח החלומות שלכם
1. הכל מתחיל בתכנון. תכננו היטב (עם אדריכל) את המטבח מכל היבט רלוונטי: מיקומם של הציוד והחפצים השונים בו, כמות המשטחים, גודלם וסוג החומר ממנו הם עשויים ( לדוגמה: ניתן להשתמש בשיש סינתטי שעשוי להעניק מראה מרשים. הוא פרקטי וזול בכשליש מעלותם של חומרים חלופיים) חשוב לתכנן היטב את השטח והנפח המיועד לאחסון (תכנון מושכל של היבט זה הוא קריטי לניצול מרבי ומיטבי של שטח המטבח) כמות מוצרי החשמל, מיקומם והגודל המרבי שלהם.

2. בחרו ציפוי פשוט וקל לניקוי של דלתות הארונות במטבח. זה גם מוזיל עלויות.

3. אל תוותרו על מוצרי פרזול איכותיים ועל מתקין מקצועי שלהם. לידיות, לצירים ולמסילות יש השפעה ישירה על עמידות הריהוט לאורך זמן והם מאפשרים סגירה ופתיחה חלקות ושקטות של ארונות ומגירות.

4. חשוב לייחד מחשבה להשארת מרחב מספיק לעבודה ולתנועה חופשית; שמיקום פח האשפה יהיה נגיש, בהישג יד, וכמוהו הכלים שאתם מרבים להשתמש בהם בעת בישול ואפייה.

5. תכנון מושכל צריך לקחת בחשבון את הארגונומיה של מי שעובדים במטבח, כדי להימנע מהצורך לעמוד על קצות האצבעות כדי להוריד כלי מסוים או להתכופף כמעט עד לרצפה כדי לשלוף אותו ממגירה נמוכה.

6. כשמתכננים מטבחים חשוב להידרש למרחב שניתן לכל מי שמסב אל השולחן. בכלל, חשוב ומומלץ להתייעץ עם מומחים בעלי ניסיון בקשר למידות המומלצות בהיבט של הנדסת אנוש. לדוגמה: הגובה המיטבי של משטח העבודה הוא כ- 95 ס"מ מהרצפה, בעוד עומק השיש הוא בין 60 ל- 70 ס"מ. הגובה המומלץ למדף הנמוך ביותר בארונות העליונים הוא 1.5 מטר.

טיפ: רצוי להתכונן מבעוד מועד לקראת פגישת הייעוץ הראשונה עם מתכנן המטבח. שבו וחשבו בינכם לבינכם האם אתם רוצים שבמטבח יהיה אי, איזה וכמה מוצרי חשמל, האם חשוב לכם שבמטבח יהיו כמה גופי תאורה וכמה סוגי מנורות, כמה מבערים רצויים בכיריים, מה האווירה הרצויה במטבח ( כפרית, קלאסית, מודרנית, תעשייתית ועוד), מה גובה התקרה במטבח (ניתן להנמיכה באמצעות גבס), האם אתם רוצים שהמטבח יהיה מטבח חכם שניתן להפעיל מכשירים שונים בו באמצעות שלט רחוק ועוד.

אהבתם ? שתפו