דלתות פנים – פרמטרים לבחירה נכונה

כשאנחנו נמצאים בתהליך של בניית בית חדש או שיפוץ של בית ישן, הרי שישנם לא מעט פרטים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון על מנת שהתהליך יושלם לשביעות רצוננו

פרטים שחלקם לא נוכל לשנות בהמשך, מסיבות שונות, וגם אם נוכל לשנות זה יכול לעלות לנו לא מעט כסף ולדרוש מאיתנו לא מעט זמן.

לכן חשוב שאנחנו נבחר את הפרטים הנכונים, את האלמנטים שאנחנו צריכים ונראים לנו, בין אם זה מבחינה פרקטית ובין אם זה מבחינת עיצוב, כבר בשלב התכנון והבנייה ולא אחרי שנשלים אותם. כך נוכל גם להתקדם על פי לוח הזמנים והתוכניות, וכן אנחנו לא נצטרך לחזור אל שלבים מוקדמים יותר, אלא נוכל להתקדם עד שבניית המבנה תושלם לגמרי.

דלתות פנים הן דוגמא טובה לאחת הבחירות שאנחנו צריכים לעשות בעת תהליך התכנון והבנייה. הן דוגמא טובה, מאחר והן משלבות גם את האלמנט הפרקטי וגם את האלמנט של העיצוב. כך אנחנו גם צריכים להתייחס אליהן בתהליך הבחירה, להקפיד ולשים לב לשני המאפיינים גם יחד ולא רק לאחד מהם.

אם אנחנו נבחר נכון דלתות פנים למבנה של הבית או של העסק, הרי שיהיה לנו הרבה יותר קל לתכנן את גודל הפתח שאנחנו צריכים בכל חדר, מן הסתם, נוכל לבצע את הבנייה בצורה נכונה ולהתקדם משם הלאה. אם נבחר נכון, הרי שנוכל להמשיך בתהליך הבנייה כמו שצריך, גם בהיבט התכנוני, המבני וגם בהיבט של העיצוב.

לפני שאנחנו נתייחס לכמה פרמטרים על פיהם אפשר לבחור דלתות פנים, חשוב לומר שכיום אנחנו יכולים להשתמש בכלים שונים שיעזרו לנו לבצע את הבחירה הנכונה, בין היתר, תוכנות הדמיה ותוכנות בנייה שונות, שמאפשרות לנו לראות כיצד המבנה בכלל והחדרים בפרט ייראו, אחרי שנתקין את הדלתות.

כיצד בוחרים דלתות פנים בצורה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים להתייחס לשאלה אילו דלתות אנחנו רוצים להתקין, על פי סוג החדר. יש הבדל בין דלתות פנים לחדרי שינה לבין דלתות פנים לשירותים, נניח, או לחדרים אחרים. אנחנו צריכים לבחון את סוג החדר ובהתאם אליו להחליט איזו דלת להתקין.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את השאלה מה גודל הפתח שעומד לרשותנו או גודל הפתח שאנחנו צריכים. זה מתייחס כבר יותר לתכנון של המבנה ולצרכים שלנו. למשל, אם מדובר על חדר שאין אפשרות להתקין בו דלת על ציר, אנחנו צריכים לחשוב על דלת הזזה, לעומת זאת, אם מדובר במבנה שאמור להיות נגיש לאנשים עם כסאות גלגלים, הרי שעלינו לבחור דלתות גדולות, רחבות, ועל כן גם הפתחים שלהן צריכים להיות כאלה.

שלישית, אנחנו צריכים להתייחס לעיצוב של הדלת ולחומר ממנו היא עשויה. זה נכון לגבי סוג הצבעים, הדוגמא וכאמור החומר של הדלת, מבחינת חוזק ועמידות.

 

אהבתם ? שתפו